• 창업연구소(엔토스) 블로그
  •   >  창업연구소 블로그   >   아마존 FBA 창고로 직입고 시키는 방법

아마존 FBA 창고로 직입고 시키는 방법과 추천하지 않는 이유

  • 안녕하세요. 아마존찰리 입니다.

    • 벌써 4월이 지나갔습니다.
      도대체 뭘했다고 벌써 4월이 끝났는지 모르겠지만… 참 시간이 무섭네요 ㅠ.ㅠ

      오늘은 간혹가다가 질문이 들어오는 내용인데요.

      바로 아마존 FBA 창고로 바로 입고 시키는 방법입니다.
      저는 주로 Prepping 업체를 통해서 Prepping을 완료시키고 업체에서 아마존 창고로보내는 방법을 택하지만 배송비가 2번 들어가는 등 비용적인 측면에서 비효율성이 있다고 인지하셔서 그런지 꽤나 궁금해하시는 분들이 많습니다.
      하지만, 글 제목에서도 보이듯이 저는 추천하지 않습니다. 그 이유는 바로 복잡해서 인데요.
      관련하여 아마존에 문의할 경우 아래와 같은 답변이 옵니다.

      Greetings from Amazon Seller Support,

      I’ve reviewed your email and understand that you want to ship the item from China direct to FBA warehouses and you want to know the instructions.

      Use the “Send/Replenish Inventory” option for items listed on the “Inventory Amazon Fulfills” page.

      • 1. Select the listings you want to send by checking the boxes to the left of the titles.

        2. Using the Actions drop-down menu, choose “Send/Replenish inventory.”

        3. Click on ‘Continue to Shipment plan’.

        4. In order to Complete the Shipment workflow, click on Approve shipment.

        5. You may continue working on the shipment by clicking on ‘Work on Shipment’.

        6. Click on ‘Complete Shipment’.

      You can begin working on your shipment immediately or return to it later through the Shipping Queue. When you create a new shipment, it appears with the “Working” status in your Shipping Queue.

      For more information on shipping inventory to Amazon, go to this Help page .

      Please note that any newly converted ASIN to FBA will be reviewed by our operations team to check if the unit can be stored in our fulfillment center. This review will take 4-7 days and may also extend to 30 days depending on the type of the product.

      Please be informed that certainly you can use any carrier or any shipping method to ship your products to an Amazon fulfillment center. You will know the address of the warehouse while creating the shipment after you sign up for the FBA service.

      I understand that you are shipping from an international location, therefore, as you may know that in order to assist you in successfully shipping imported inventory to our US fulfillment centers, you would have to list Amazon as the Ultimate Consignee and use Samuel Shapiro & Company, Inc. for customs clearance services and abide by its guidelines.

      Also, there is no issue even if your shipment takes more than 30 days to reach our warehouse. Therefore, please do not worry, you can certainly use ocean shipping to ship your products.

      Kindly know that by contacting Shapiro you would be able to get the most appropriate response as they take care of all the Inventory reaching the FC globally. We suggest you contact Shapiro in advance of shipping any inventory in order to understand its fees and requirements.

      Imports must be customs cleared by Amazon.com‘s designated Customs House Broker: Samuel Shapiro & Company. E-mail all documents prior to shipment departure to:

      fbaadvantage@shapiro.com

      Indicate Samuel Shapiro & Company as the “Notify Party” on the BOL as follows:

      Samuel Shapiro & Co
      c/o FBA Program
      162 Seven Farms Drive Suite 220
      Charleston, SC 29492
      Phone: (843)971-0441
      Fax: (843)856-0391
      fbaadvantage@shapiro.com

      To know more about this, refer to this help page link (You must be logged into Seller Central to see this page).

      Hope this information’s help you. If you still need any help, Please write back to us.

      We want you to experience success in selling on Amazon.

      Thanks for patience and understanding in this regard.

    • 복잡하죠? ㅡ.ㅡ;

      이 모든 업무를 조금이라도 틀리거나 아마존에서 우리가 보낸 물품을 잘못 보고 거부하면 배송한 물품을 다시 반품하는 비용까지 우리가 지불해야 합니다.

      일반적으로 한번에 FBA 창고에 입고시키려는 분들은 대부분 항공배송으로 보내기 어려운 부피이고 한국이나 중국에서 배송하시는 경우가 많으실 건데요.
      이럴 경우 배송/반송에 드는 비용과 시간은 무시하지 못하겠죠.

      또한, 물량도 많은 분들의 경우 아마존 FBA 창고에 계속 놔두면 장기체화재고 비용이 올라가고 아마존 창고 비용 자체도 그리 싼편이 아니어서 비용은 점점 올라갈 겁니다. 이런 추가적인 리스크와 추가적인 비용 때문에 제가 추천드리지 않는 거구요. 항공배송으로 보내기 어려운 물량/부피이거나 FBA 창고 비용이 너무 많다고 느끼는 분들은 Prepping 업체를 활용하는 것이 훨씬 나으실 수 있습니다. Prepping 업체는 우리 물품을 받아서 자기네 창고에 놔뒀다가 우리가 입고시킬 만큼만 쪼개서 보내주거든요.

      그리고, Prepping 창고의 사용료는 아마존의 그것보다 조금 싼 편입니다. 물론 쪼개서 아마존에 입고시킬 때마다 발생하는 배송비가 있기는 하지만 미국내에서는 아마존 요율로 지불하기 때문에 생각보다 배송비가 큰 이슈가 되지는 않습니다.

      중요한 것은 셀러의 판매 품목, 판매량, 상황, 카테고리 등을 종합적으로 고려하여 비용과 리스크 분석을 하시는 것입니다.
      단순히 Prepping 비용이 비싸서, 배송료를 한번 더 내기 싫어서라는 이유로 대체적인 절차에서 발생하는 리스크와 비용을 고려하지 않으신다면 판매를 시작하기도 전에 실패를 할 수도 있습니다.

      남은 8개월간 모든 셀러분들이 성공하고 대박나시기를~~~!